Success Quotation

Nothing can stop the man with the right mental attitude from achieving his goal; nothing on earth can help the man with the wrong mental attitude.
Thomas Jefferson

Tuesday, August 2, 2011

KELAB BOLA SEPAK INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS RAJANG






Maklumat Kelab Bola Sepak IPG Kampus Rajang

Kelab ini telah ditubuhkan pada tahun 2009, selepas mendapat kebenaran daripada Pensyarah Unit Gerko Ko- Kurikulum Institut Pendidikan Guru Kampus Rajang, Encik Mac Nair Kundang yang juga merupakan Pensyarah pembimbing Kelab Bola Sepak IPG Kampus Rajang. Selain daripada beliau,

Kelab Bola Sepak ini juga telah dibimbing oleh dua pensyarah iaitu Encik Mahmud Khusairi dan Encik V. Raja Segara selaku jurulatih Kelab Bola Sepak. Kelab Bola Sepak IPG Kampus Rajang ini telah diketuai oleh saudara Tony Buda Anak Gendang, pelajar PISMP Prasekolah Semester 5 (2009-2011).

Kelab Bola Sepak Institut Pendidikan Guru Kampus Rajang ini terdiri daripada 23 orang pelajar iaitu daripada Progra Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) PISMP Sem 7, PISMP Sem 5, PISMP Sem 3, PISMP Sem 1 dan PPISMP.

Segala aktiviti yang telah dibuat oleh Kelab Bola Sepak IPG Kampus Rajang adalah melalui Pihak Institut iiatu Unit Ko-Kurikulum dan disahkan oleh jurulatih. Pelbagai aktiviti telah berjaya dibuat yang melibatkan beberapa siri perlawanan persahabatan dengan pihak luar.

Tujuan Kelab Bola Sepak Institut Pendidikan Guru Kampus Rajang ini ditubuhkan adalah untuk:

· Menyemai sikap berpasukan dan semangat kesukanan dikalangan guru pelatih.

· Menyediakan satu pasukan bola sepak Institut Pendidikan Guru Kampus Rajang yang bersedia bermain dengan pasukan bola sepak pihak luar.

· Latihan awal untuk membentuk satu pasukan bola sepak yang mantap dari pelbagai aspek iaitu kecergasan dan psikologi sebelum Karnival Sukan Institut Pendidikan Guru (KAGUM).

· Melatih bakal guru berkaitan dengan pengelolaan dan pengurusan sukan.


No comments:

Post a Comment