Success Quotation

Nothing can stop the man with the right mental attitude from achieving his goal; nothing on earth can help the man with the wrong mental attitude.
Thomas Jefferson

Sunday, October 24, 2010

UNIT KOKURIKULUM

INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS RAJANG

96509 BINTANGOR

……………………………………………………………………………………………………………………………….

LAPORAN PENGURUSAN KOKURIKULUM KPLI JANUARI 2010

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Tahniah kerana anda berjaya menjalani praktikum yang baru sahaja berakhir. Sudah pasti banyak pengalaman yang anda perolehi dan akan menjadi bekalan sebagai seorang bakal guru idola khasnya dalam bidang kokurikulum.

Soalan 1.

Huraikan apa yang anda faham tentang pengurusan kokurikulum, sukan permainan, olahraga, dan unit beruniform di IPG Kampus Rajang. Maklumat anda termasuklah penglibatan diri anda serta sejauh mana ilmu yang anda dapat semasa di IPG Kampus Rajang memberi keyakinan untuk anda semasa menjalani praktikum yang lepas.

Soalan 2.

Huraikan peranan dan penglibatan anda dalam bidang kokurikulum di sekolah semasa praktikum. Adakah pengetahuan anda sudah mencukupi atau sebaliknya dengan menjelaskannya berdasarkan pengalaman-pengalaman nyata yang berkaitan di sekolah.

Soalan 3.

Bagaimanakah pengalaman dalam bidang kokurikulum di IPG Kampus Rajang dan pengalaman di sekolah (praktikum) dapat membantu anda yang akan menjadi guru permulaan di sekolah pada tahun hadapan? Huraikan kelebihan dan kekurangan ilmu anda serta cadangan untuk kebaikan semua pihak.

Arahan : Tugasan individu(hard copy-perlu ‘binding,),Soft copy: masukkan dlm cd mengikut kump.kuliah, tiada had jumlah patah perkataan, masukkan gambar-gambar berkaiatan,hantar pada 21.10.2010 kepada En.McNair Kudang(0194686156) melalui Ketua Kumpulan.

http://www.unitgergo-rajang.blogspot.com

No comments:

Post a Comment